maandag 1 augustus 2016

Nog 3 dagen...



Over drie dagen vertrek ik naar Paraguay en begint mijn avontuur. Ik ga er 11 maanden in een gastgezin in Ciudad del Este wonen. Dit is de tweede grootste stad van Paraguay en ligt vlakbij Brazilië.  

Informatie over Paraguay

Paraguay ligt in het midden van Zuid-Amerika. De buurlanden zijn Argentinië, Bolivië en Brazilië. De oppervlakte is 406.752 km2 en is dus ongeveer 13 keer groter dan België. De hoofdstad is Asunción. Paraguay betekent letterlijk: ‘water dat naar de oceaan vloeit’. De belangrijkste rivieren zijn de ‘Rio Paraguay’ en de ‘Parana’. Er wonen ongeveer 6.783.272 mensen en ze betalen er met guarani. Het tijdverschil is in de winter 5 uur en in de zomer 6 uur. De officiële talen zijn Spaans en Guarani. Paraguay staat bekend om de prachtige natuur. Er zijn regenwouden, Nationale parken, rivieren en watervallen.


 Mijn gastgezin

Ongeveer 2 maanden geleden kreeg ik een bericht van mijn gastgezin. Ik ga één gastzusje hebben van 11 jaar, ze woont samen in huis met haar ouders en oma en opa, ook hebben ze een meid in huis die de klusjes doet. Gelukkig kan mijn gastzus best goed Engels, we hebben al gestuurd via WhatsApp en zelfs al geskypet. Ze heeft me al haar hele familie en huis laten zien :)

Ik kijk er al naar uit om te vertrekken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten