zondag 7 augustus 2016

Na een lange vlucht ben ik aangekomen in Paraguay :) Het is er nu winter en 35 graden! Dat belooft voor de zomer. We hadden eerst twee dagen een aankomstkamp in een heel mooi hotel in Asuncion. In dit hotel kwamen AFS-studenten van Nederland, Duitsland, Italië, Canada, de Verenigde Staten en België samen. Het had zelfs een zwembad op het dak. We kregen er uitleg over Paraguay en de gewoontes in dit land. Na dit kamp ging ik met de bus naar Ciudad del Este, de stad waar mijn gastgezin woont. Dit was een busrit van 7 uur! Gisterenavond, toen ik aankwam bij mijn gastgezin stonden ze me op te wachten met een groot papier waarop stond dat ze hoopte dat ik heel gelukkig ging zijn in Paraguay en dat ze me welkom heetten in hun huis. Hierna zijn we meteen naar een familiefeestje geweest. Toen we thuis aankwamen was ik heel moe en ben ik meteen gaan slapen. Vandaag moesten we om half acht opstaan omdat mijn gastzusje een danswedstrijd had, dit was een wedstrijd waarbij heel veel dansgroepen met kinderen de Paraguayaanse dans dansten. De kinderen waren allemaal heel erg geschminkt en hadden typisch Paraguayaanse kleding aan. Het was heel mooi om te zien.



’s Middags hebben we in een restaurant van hun familie gegeten, daar was heel veel keuze en zelfs Chinees eten. In de namiddag zijn we een wandeling gaan maken naar de grens met Brazilië, dit is maar tien minuutjes wandelen van hun huis. Paraguay en Brazilië worden van elkaar gescheiden door een rivier, de Parana. Hierover is een lange brug gebouwd, de Puente de la Amistad (brug der vriendschap).


Nu ben ik ondertussen thuis en had ik even tijd om mijn blog te typen terwijl mijn gastzusje tv kijkt. Mijn gastfamilie is echt heel vriendelijk en ze stellen super veel vragen over België en over mijn familie. Mijn gastouders kunnen alleen Spaans spreken, maar gelukkig kan mijn gastzusje wel goed Engels en kan ze tolk spelen :) , maar ik hoop dat ik over een paar weken of maanden ook goed Spaans ga kunnen spreken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten